Strategii utilizate pentru incetinirea procesului de imbatranire



Imbatranirea este parte din viata noastra, a fiecaruia. Nu o putem opri. In schimb sta in puterea noastra sa acceleram sau sa franam procesul. Este bine cunoscut faptul ca alcoolul, fumatul, o dieta care consta din prea multa carne -in special cea rosie -, grasimile nesanatoase, alimentele inghetate, alimentele conservate si prelucrate industrial, excesul de sare, zahar, expunerea exagerata la soare, viata intr-un mediu toxic, consumul de faina alba, lipsa de miscare, stresul sunt factori care grabesc imbatranirea.

Din fericire avem la indemana o serie de strategii, mai vechi sau mai noi, care ne pot ajuta in efortul nostru de a ramane o prezenta placuta si dorita pentru ceilalti.

Poate ca cea mai importanta dintre ele este atitudinea noastra fata de viata. Cunoasteti opinia: "Esti atat de tanar sau batran dupa cum te simti in ininima ta". (Apropos, eu ma simt cam de 25. Dumneavoastra?)
Multi oameni sunt surprinsi sa afle cat de mult influenteaza o conceptie pozitiva asupra vietii, evolutia procesului de imbatranire. Sa nu ne gandim mai departe de faptul ca o gandire pozitiva te face sa zambesti mai des. Iar zambetul are un efect de tonificare asupra musculaturii fetei, facandu-te sa arati mai tanar.
Deci zambiti va rog! Face bine tenului si sanatatii dv. in general. Ati auzit desigur si de terapia prin ras - dar acum ne ocupam de tineretea fara batranete si taramul ei fermecat.

Gandirea pozitiva ne ajuta sa ne propunem si sa atingem diverse teluri in viata, sa facem lucruri care in conceptia altora sunt doar apanajul tineretii, lucruri care de catre altii sunt considerate a fi pierdute pentru totdeauna. Nu va jenati sa luati lectii de patinaj chiar daca aveti peste 50 de ani, sa invatati sa conduceti sau sa purtati culori neconventionale - cum ar fi de exemplu rosu; nu ma indoiesc de bunul dv. gust in alegerea si potrivirea lui cu celelalte culori a imbracamintei. Fiti indraznete si faceti ceea dintotdeauna ati visat sa faceti. Va veti implini un vis al inimii. Da, recunosc ca eu am invatat sa conduc la 49 si inca mai prezint anumite dificultati la parcarea in locuri inguste - dar asta, promiteti-mi va rog, sa ramana intre noi... si... ei bine, mi-am cumparat si patine cu rotile, dar am o scuza: trebuie sa-l insotesc pe pista pe nepotelul meu in varsta de 3 ani.

Dragele mele, adunati o lista intreaga de scuze daca e nevoie si aveti indrazneala de a va implini visele. Stiu ca si mediul in care traim are o influenta covarsitoare. In satul in care am vazut lumina zilei, o bunica avea negresit tepi in barba si purta basma, o fusta neagra si incretita, iar despre dessu-uri nici vorba. Cat despre felul in care ar fi fost judecate alte chestii "extravagante", nici nu indraznesc sa ma gandesc.
Dar haideti sa spargem tiparele ruginite de gandire si sa ne revendicam tineretea fara batranete a sufletului nostru.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 Comments: